رواية خذلان الحب الفصل الرابع 4 بقلم ميرفت سعيد
#البارت_الرابع
مالك كان جاي يشوف حور ويبارك لها علي المكتب وشاف حور وهي بتحضن حمزه
مالك بجنون وغيره:حووووووور
حور بخضه: في حاجه يا دكتور مالك
مالك بغيره وغضب: لا مفيش احب اتعرف علي الاستاذ
حور باستغراب: ده حمزه ابن خالتي ثم وجهت كلامها لحمزه: وده دكتور مالك مدير المستشفي
حمزه باستغراب وبصوت واطي: مالك!!؟ ثم قال: اهلا بيك يادكتور مالك
مالك بغضب : اهلا
حور: احم وخالتو عامله اي يا حمزه
حمزه: الحمدلله كويسه بتسأل عليكي انتي قاعده فين
حور: في فندق
حمزه : ليه ملكيش اهل لا طبعا هتيجي تباتي عندنا
مالك بغيره: نعم!!؟
حور وهي تنظر لمالك باستغراب: لا انا مرتاحه كده
حمزه: لا والله مينفعش.....
مالك بنفاذ صبر: استغفر الله العظيم
قطع كلامهم دخول الممرضه
الممرضه :في حاله برا يادكتوره
حور: طيب دخليها
حمزه: تمام يا حور اول ما تخلصي اتصلي عليا علشان اجي اخدك رقمي لسه معاكي
حور بتوتر من نظرات مالك الغريبه : احم ايوه معايا
حمزه: تمام . سلام
حور : سلام ثم وجهة كلامها لمالك: حضرتك كنت عايزه حاجه يادكتور
مالك بسرعه وهو خارج : لا عن اذنك
حور باستغراب: ماله ده
***********
في الخارج
مالك: حمزه
حمزه: نعم يادكتور مالك
مالك بغيره : احم انت هتاخد حور تقعد عندكم
حمزه بخبث : وده يخص حضرتك
مالك : متستهبلش انت مش عارف انا مين
حمزه : لا عارف يامالك اللي مستغربه ان حور مش عارفه
مالك : وانا كمان مستغرب اوي ممكن مش عارفه شكلي سكت شويه ثم قال بحزن: او نستني
حمزه: مستحيل تكون نستك يامالك دي بتعشقك دي وهي مسافره كانت بتكلمني وخلتني ادور عليك علي الاقل الاقي رقمك بس كنت اختفيت
مالك ببتسامه وفرحه: يعني دروت عليا وهي مسافره واول ما اكون قدامها تبقي مش عرفاني
حمزه : هسيبك بقا اروح اشوف اللي ورايا علشان اجي لحور لما تخلص
مالك بغيره: تعالي هنا ياروح ام*ك تاخد لمين وبعدين مين دي اللي تقعد معاك في بيت واحد
حمزه بضحك: لسه الغيرة بتاعتك زي ما هي.... طب هتقعد فين مش ممكن يعني هنسيبها تقعد في فندق لوحدها
مالك: لا طبعا تقعد في فندق لوحدها مينفعش بس انت تقدر تقعد في فندق عادي
حمزه: يعني اي
مالك: يعني حور هتروح تقعد عند خالتها وانت هتشوف لك بيت ولا تورح تقعد في فندق
حمزه: نعم لا طبع...
مالك :هو ده اللي عندي ... اقسم بالله لو لمحت طيفك عند خالة حور في الشقه هقس*مك نصين.. انا ماشي وااه انا اللي هوصل حور
حمزه:بصفتك اي
مالك بخبث : جوزها المستقبلي... سلام
************
عند ليلي
:احم انا سهر
ليلي : وانا ليلي ... انتي تعرفيني
سهر : ااه اعرفك من ايام الجامعه كنت معاكي في الدفعه
ليلي باستغراب: جامعة!!؟ بس انا ما درستش هنا
سهر بارتباك: مش انتي حضرتي سنه اولي هنا في كلية الهندسه احم بس اختفيتي بعدها روحتي فين
ليلي: اااه فعلا سفرت برة اكمل تعليمي
سهر: ليه؟
ليلي بحزن : حصلت حاجات خلتني ابعد ... معلش قفلي علي الموضوع ده
سهر: عندك حق.. احم انتي قاعده لوحدك
ليلي : لا معايا صحبتي هنا
سهر بحزن مصتنع: احم اصل انا معنديش صحاب فا لقيتك قاعده لوحدك قولت اجي اقعد معاكي بس مش مشكله بقا .. وقامت
ليلي بسرعه: قومتي ليه خليكي
سهر: احسن صحبتك تضايق ولا حاجه
ليلي بابتسامه: لا هنا مفيش اطيب منها هتحبك انتي شكلك طيبه ... بس عرفتيني ازاي ده هي سنه واحده اللي قعدتها في الجامعه
سخر بتوتر: ا اصل زي ما قولت ليكي مليش صحاب وكده لما شوفتك في الجامعه كنت عايزه اتعرف عليكي كنت حابه اتكلم معاكي بس خوفت لتصديني
ليلي بابتسامه: لا ياحبيبتي انا مش بصد حد بالعكس انا بحب يكون عندي اصحاب عادي من النهارده احنا صحاب
هنا جت عليهم: ياو*طيه اروح خمس دقايق الحمام ارجع الاقيكي بتخو*نيني اخس
ليلي بضحك: اخس !!؟ يابت دي سهر صحبتي من ايام الجامعة
هنا برفع حاجب : جامعه!!!؟ ثم وجهت كلامها لسهر: انتي كنتي عايشه برا
ليلي : ليلي لا يابت مش انا حضرت سنه اولي هندسه هنا وبعد كده سافرت
هنا:اااه... طيب يلا نطلب اكل انا جعانه..
ليلي: يلا
***************
عند المجهول كان بيسمع الكلام كله من فون اخته
المجهول ببتسامه: لسه هبله وبتصدقي ياروحي ...... اوعدك اني هصلح كل اللي عملته وهخليكي تعشقنيني اكتر من الاول ياقلب الصقر ❤
**************
عليا : اي ياحور مشغوله في اي بقالي ساعه برن عليكي
حور : معلش ياقلبي كان عندي حالات كتير
عليا : لا ولا يهمك ياقلبي المهم مقولتيش هعمل اي؟
حور: الاول قولي ليا انتي علاقتك مع علي ازاي
عليا: ازاي يعني اي؟
حور: بتتعاملوا مع بعض كا دكتور ودكتوره ولا حاجه تانيه
عليا : كا صحاب او اخوات كده يعني
حور: طب تمام... بصي اول حاجه اوعي تبيني ليه انك بتحبيه
عليا: ابين اي ياحور ده المستشفي كلها عارفه
حور: انتي هتقوليلي ده من اول قاعده معاكي عرفت وده غلط الراجل مش بيحب الست المدلوقه عليه
عليا : ايوه انا عرفت كده من دكتور ماك
حور باستغراب: مالك دكتور مالك
عليا : في ممرضه هنا معحبه بين كل شويه تد*لع عليه وهو مش طايقها بسبب دلعها ده
حور بغيرة: لا والله
عليا :اي ده شامه ريحة غيرة
حور بارتباك: غيرة اي لا طبعا
عليا : المهم قوليلي اعمل اي في موضوعي انا وعلي اخليه يحبني ازاي
الباب اتفتح بقوة ودخل علي بعصبيه
علي بغضب:*****
****************
عند حور : هي البت دي قفلت السكه ليه؟؟ قطع كلامها خبط علي الباب وكان مالك
حور : ادخل
مالك: مش هتروحي ولا اي يادكتور
حور : ااه ما انا كنت هرن علي حمزه ييجي ياخدني
مالك بخبث:امممم..لا حمزه بعد ما خرجنا من هنا قالي انه هو وراه مشوار مهم ومش هيعرف ييجي خالص وطلب مني اوصلك
حور باستغراب: طلب منك؟!
مالك ببراءة: ايوه يلا هستناكي برا ... وخرج
حور لمت حاجتها وخرجت
لقت مالك بيتكلم في التلفون قربت منه
حور ببتسامه: انا جهزه
مالك: ايوه ياحبيبتي انا جاي اهو
اختفت ابتسامة حور ونظرت له بغموض وغيرة
مالك بضحك: حاضر هجيب ليكي شوكولاته بكلم بنت اختي انا ..... لا خلاص متنكديش عليا خلاص ياقلبي هجبلك ... سلام
حور بغيرة: انا جهزه هتوصلني ولا رجعت في كلامك
مالك ببتسامه: لا طبعا يلا
حور ركبت .....في الطريق
حور بفضول وغيرة: احم انت كنت بتكمل مين
مالك بخبث:وده اعتبره فضول ولا حاجه تانيه
حور:طبعا فضول يعني هو لو مش فضول هيبقي اي
مالك:غيرة مثلا
حور بلا مبالاه: وانا هغير عليك ليه ؟
مالك وقف العربيه فجأة
مالك : حور انتي فعلا مش فكراني
حور:********
يتبع......
#رواية_خذلان_الحب
#بقلمي_ميرفت_سعيد